Sokszor hallottuk már, hogy a weboldal az online kirakatunk, az első benyomás rólunk, a cégünkről, a márkánkról, és hogy a jó weboldal elengedhetetlen, a rossz pedig elriasztja a vásárlókat és leendő partnereket. De ahelyett, hogy üres frázisokkal dobálóznánk, nézzük meg a tipikus weboldal hibákat, hogy elkerülhesd őket
Az én weboldalam, az én hibám
Én is voltam kezdő vállalkozó, akinek azt mondták, hogy kell egy weboldal. Gyorsan csináltam egyet.
Közben azt sem tudtam mit akarok a weboldallal: csak annyit, hogy legyen? Azt, hogy megismerjenek? Azt, hogy ajánlatot kérjenek tőlem? Vagy csak megúszni a „neked nincs? – kérdést?
Egyiket sem és mindegyiket, lényeg, hogy rendkívül büszkén feszítettem, van weboldalam, mindjárt jönnek az ügyfelek és rengeteg munkám lesz.
Nem lett.
Mert hibát hibára halmoztam. De te nem fogsz, segítünk! Vágjunk bele.
Mi a weboldalad célja?
Egy nagyszerű weboldal alapja, hogy tisztában légy a céljával (illetve a saját céloddal). Épp ezért, szánj egy kis időt arra, hogy átgondold, mit szeretnél elérni a weboldaladdal.
Márkát építenél? Bemutatnád a termékedet, a szolgáltatásodat? Azt szeretnéd, hogy megismerjék a vállalkozásodat? Netán közvetlenül értékesíteni szeretnél, új érdeklődőket szereznél, vagy közösséget építenél?
Esetleg mindezek kombinációját szeretnéd megvalósítani?
Bármi is legyen a célod, fontos, hogy egyértelműen meghatározd, és a weboldaladat ennek megfelelően alakítsd ki. Ha nem tudod eldönteni, melyik a legfontosabb, ne habozz segítséget kérni!
Figyelj a keresőoptimalizálásra
Az egyik alapvető igazság, hogy a weboldaladat a leendő látogatóidnak és a Google-nak egyszerre kell készíteni. A keresőoptimalizálás tehát (SEO) elengedhetetlen ahhoz, hogy weboldalad megjelenjen a keresőmotorok találati listáján, és organikus, azaz „ingyen” forgalmat generáljon.
Sokan azonban sietnek, és kihagyják a SEO alapjait, ami miatt az oldal gyakorlatilag láthatatlan marad. Gyakori hiba a kulcsszavak hiánya vagy helytelen használata, emellett sokan elfelejtik kitölteni az egyedi meta címeket és leírásokat.
WordPress használata esetén érdemes SEO bővítményeket, például a Rank Math-t vagy a Yoast SEO-t alkalmazni, amelyek segítenek az optimalizálásban. Egy jól felépített SEO stratégia hosszú távon biztosítja, hogy weboldalad ne csak szép, hanem könnyen megtalálható is legyen.
Tartalmi hibákat kerüld el!
Amikor a látogató felfedezi a weboldaladat nem veled találkozik, hanem az oldalon levő tartalommal. Éppen ezért a tartalom minősége és milyensége kulcsfontosságú. A helyesírási hibák, a rossz megfogalmazások vagy az elavult információk ronthatják a hitelességét.
Értjük és el is fogadjuk, hogy tudsz írni, azt is, hogy te ismered legjobban a piacodat, de vannak szakemberek, akiknek éppen az a dolguk, hogy szöveget írjanak. Ők mindenre odafigyelnek: az érthetőségre, a SEO-ra a választékos fogalmazásra, a nyelvezetre, a könnyű érthetőségre és olyan pszichológiai megoldásokat (oké, trükköket) is bevetnek, amelyekkel meggyőzik az olvasódat, hogy azt tegyék, amit szeretnél, hogy tegyenek.
Ha végeztél nem elég (ezt sokan elrontják és évekig nem nyúlnak az oldalhoz), fontos, hogy időnként és rendszeresen frissítsd a tartalmat, hogy az aktuális maradjon.
Extra tipp: a főoldaladon ne a vállalkozásod történetét írd le, ne azt, honnan indultál, kivel alapítottad a céget és mennyi az árbevételed, hanem azt hangsúlyozd, hogy mit nyerhet a látogató, ha nálad vásárol vagy veled dolgozik! Ő arra kíváncsi.

Találd meg / el a designt
Az internet folyamatosan változik, és ami néhány éve még modernnek számított, az ma már elavult és elriaszthatja a látogatókat. (Lehet, hogy még emlékszel azokra az időkre, amikor -máig értelmezhetetlen okok miatt – színes pillangók repkedtek a weboldalakon, tele voltak flash animációkkal, a híres comic sans írott betűvel, egyes oldalakon még zene is ment)
Nagyon fontos, hogy találd el a designt (és bízd szakemberre). A „túl sok” honlapokból hirtelen átváltottunk a „túl minimalista” honlapokra, a színesekről a monochromra, de neked nem követni kell a trendeket: diktálni, hiszen most készül a weboldal.
Ne publikálj félkész weboldalt
Azt javasoljuk, hogy amíg nem vagy teljesen elégedett a végeredménnyel, hagyd az oldaladat vázlat állapotban.
Profi tipp: ne rakj ki „Hamarosan indulunk” vagy „Még dolgozunk az oldalon” feliratokat – ezek elavultak, és a látogatók nem fognak rendszeresen visszanézni, hogy elkészültél-e. Helyette használj okos marketingmegoldást: gyűjtsd a feliratkozókat egy vonzó ajánlattal! Így, mire az oldalad elkészül, már lesz egy érdeklődő közönséged, akiket egy hírlevélben értesíthetsz a nagy indulásról.
Ez csak egy a sok gyakori hiba közül, amit egy weboldal készítése során el lehet követni. Kerüljük el együtt – segítünk neked egy igazán ütős, profi weboldal létrehozásában!