Számtalan olyan honlap van, amire kattintva szinte érzed a betűkre vastagon ráhullott port, lerí, hogy – egyszer, régen – talán aktuális is volt, de már évek óta nem frissült, semmi nem változott, a legutolsó bejegyzés 2018-as. Ne legyenek illúzióink: az ilyen honlapot gyorsan otthagyod. És azonnal megfogadod, hogy frissíted a sajátodat, te ne járj így.
De miért fontos az, hogy a honlapod – szövege – friss legyen? Honnan tudd, hogy mikor kell frissíteni, mikor kezd ráhullni a honlapod tartalmára a por és lepi be az idő? Beszéljünk meg mindent!
Miért fontos a friss tartalom?
A weboldal friss(!) tartalma azért kulcsfontosságú mert ha a látogatók úgy érzik, hogy az oldal elavult, azonnal továbbállnak. És ez egyszerre jelenti azt, hogy kevesebb bevételed lesz és azt is, hogy rontasz az imidzseden.
Képzelj el egy (akár ismert) olyan boltot amelyik éveken át ugyanazzal a felirattal hirdeti magát: „Nálunk mindent megtalálsz – lakásdekorokat, ruhákat, egyéb apróságokat.”
Vagy egy olyan élelmiszer boltot ami azt kommunikálja, hogy “nálunk a világon mindent megtalálsz amire szükséged van, zöldséget, gyümölcsöt, italt, ételt, alapanyagot illatszert, mindent”
De a kirakat sosem változik, és nincs semmi új vagy izgalmas ajánlat. Valószínűleg nem csalogatna be téged, igaz?
Ugyanez igaz a weboldaladra is: ha nem frissíted rendszeresen, a látogatók érdeklődésüket vesztik, és máshol keresik, amit szeretnének.
A fenti példák mutatják, hogy az elavult információk hiteltelenítik a márkát és elriaszthatják a potenciális ügyfeleket is. Friss szövegekkel és képekkel viszont mindig naprakészen tartod a vállalkozásod imázsát, plusz a rendszeres frissítéssel növelheted az oldal keresőoptimalizálását (SEO), javíthatod a felhasználói élményt, és biztosíthatod, hogy mindig az aktuális trendeket képviseld.
Oké, fontos tehát a friss tartalom.
Mi a „friss tartalom”?
Attól függ, hogy milyen weboldalad van. Ha híroldalad, akkor hírversenyben vagy és a néhány perccel ezelőtt történt események is lehetnek régiek és veszthetsz kattintókat. Ha a Fradi az Európa ligában 4-3-ra megveri az AZ Alkmaart, akkor a meccs lefújása után 1 perc múlva neked már kint kell lenni az eredménynek, a cikknek.
Ha nem híroldalad van, akkor párhuzamosan kell gondolkodnod. Az egyik vonalon havonta, kéthavonta illik frissíteni a tartalmat a másik vonalon azonnal, ha olyan dolog történik, ami érint, aminek hírértéke van, aminek „fel kell kerülnie” a honlapra, mihamarabb.
Hogyan tudod frissíteni a tartalmat?
A weboldal tartalmának frissítése többféle módon történhet, a rendszeres blogolástól kezdve a technikai karbantartáson át a képek cseréjéig. A cél az, hogy a látogatók naprakész és releváns információkhoz jussanak, ami növeli a bizalmat és a keresőmotorokban való jó helyezést. Összegyűjtöttünk néhány lehetőséget.

Blogolj rendszeresen
A blog az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy friss tartalommal gazdagítsd a weboldaladat. A blogbejegyzésekkel válaszolhatsz az olvasók és ügyfelek gyakori kérdéseire, megoszthatod a vállalati híreket, iparági vezetőként pozícionálhatod magad, érdekes tartalmakat tehetsz közzé, valamint a blog lehet SEO fókuszú is, azaz írhatsz kulcsszavakra optimalizált tartalmat. Ha nincs időd vagy kedved írni, ne aggódj, léteznek szövegíró szakemberek, akik segítenek. A lényeg, hogy a rendszeres és releváns blogtartalom hozzájárul a weboldal látogatottságának növeléséhez és a keresőmotorokban való jobb helyezéshez.
Frissítsd az aloldalakat
Megteheted, hogy a – például heti, kétheti rendszerességgel megjelenő – blogok mellett időnként frissíted a már meglévő tartalmat: írd frissebbre a termékleírásokat, ossz meg aktuális híreket, írd át a szolgáltatásaidat, bővítsd vagy szűkítsd a szöveget, a területet. Ellenőrizd a linkeket, és cseréld ki a hibás vagy elavult hivatkozásokat, optimalizáld a kulcsszavakat a jelenlegi trendeknek megfelelően. A lényeg, hogy ne ugyanaz legyen a honlapodon mint 2 hónapja.
Frissítsd a képeket
Nem elegáns, ha a honlapodon 5 éves fotó van fent rólad, ahogy az sem, ha a csapatfotón 3 olyan kolléga mosolyog, aki már nem dolgozik veled. Rendkívül fontos, hogy aktualizáld a régi képeket, mindig olyanra, amelyek jobban tükrözik a jelenlegi kínálatodat vagy szolgáltatásaidat.

Közösségi média
Fel sem tudjuk sorolni (azért fel tudjuk) mennyi közösségi média platform van. Ha te még mindig csak egy olyan Facebook oldallal rendelkezel, ahol a legutolsó poszt 2023-és abban is boldog új évet kívánsz a partnereidnek, az nem feltétlen bizalomgerjesztő. A tartalommarketing szakemberek feladata az, hogy ezeken a platformokon is jelen legyél. Nem neked kell az Instgramra posztolni és a Facebookra sem, sőt a linkedIn-t is kiadhatod. De legyen friss tartalmad.
Frissítsd a designt
Hogy miért? Egyszerűen a trendek miatt. Az autóiparban az autókat időnként ráncfelvarrják. Nem azért, mert a régi csúnya, vagy nem működik, hanem a megújulás miatt. A világ ezernyi területén változik a trend: a lakberendezésben, a ruházatban, az illatokban, az építészetben, a sminkben.
Nem lehet a honlapod sem 4 évvel ezelőtti megjelenésű mert már nem trendi. Frissítsd.
Tudjuk, hogy a weboldalad frissen tartása folyamatos odafigyelést igényel, de a befektetett idő és energia gyorsan megtérül és látszik majd.