A landing oldal felépítése

A landing oldal – landoló oldalnak és érkezési oldalnak is neveznek – az online marketinged egyik legfontosabb eleme, egy meghatározott célra elkészített olyan oldal, ahová a látogatók hirdetésből, e-mail kampányból vagy közösségi média bejegyzésből érkeznek. A landing oldal célja egyértelmű: rávenni a látogatót egy adott cselekvés végrehajtására: például egy terméked vagy szolgáltatásod megvásárlására, arra, hogy feliratkozzon egy hírlevélre, töltsön le egy e-bookot, vagy – például arra – hogy lépjen veled kapcsolatba. De hogy épül fel? 

Hogyan épül fel a landing oldal? 

Néha a legegyszerűbbnek tűnő kérdéseket a legnehezebb megválaszolni – a „Hogyan épül fel egy landing oldal?” ilyen. 

Egyrészt minden jól működő landing oldalnak van egy meghatározott, bevált szerkezete, amely tartalmaz bizonyos kötelező elemeket. Ilyenek például a figyelemfelkeltő címsor, az értékajánlat, a cselekvésre ösztönző gomb és a társadalmi bizonyítékok.

Másrészt azonban minden landing oldal más és más, hiszen az adott célközönségtől, az iparágtól, a konkrét ajánlattól függ, hogy milyen elemek és milyen elrendezés működik a legjobban. Ami egy e-kereskedelmi terméknél gyönyörűen teljesít, az egy szoftveres szolgáltatásnál lehet, hogy kevésbé hatékony. Éppen nincs egyetlen univerzális válasz arra, hogyan épül fel a landing oldal – a siker kulcsa a tesztelésben, optimalizálásban és a célzott tartalomban rejlik.

Kötelező elemek azonban vannak.

Kell egy fiygelemfelkeltő címsor (headline)

Észrevetted, hogy elírtunk egy szót? Nem véletlenül. Ne kövesd ezt a technikát, de egy apró hiba is elég ahhoz, hogy valami szemet szúrjon, felkeltse a figyelmet, érzelmet váltson ki – és pontosan ezt a hatást kell elérnie a címsornak is. 

A címsor a landing oldal (talán legfontosabb) eleme, hiszen ez az első dolog, amit a látogatók észrevesznek. Ha nem elég figyelemfelkeltő, az olvasó könnyen továbbáll anélkül, hogy egyáltalán elolvasnák az ajánlatod többi részét.

A címsor (és a hozzá szorosan kapcsolódó alcím) szerepe kettős: egyrészt érdeklődést kell keltenie, másrészt világosan kommunikálnia kell az ajánlat lényegét és előnyeit. Ne legyenek illúzióink, az emberek pár másodperc alatt eldöntik, hogy maradnak-e az oldalon, ezért a címsornak azonnal meg kell ragadnia a figyelmet és egyértelművé kell tennie, miért érdemes tovább olvasni.

Kell, hogy legyen ajánlat

Egy jó címsor megragadja a figyelmet, de önmagában nem elég – a látogatóknak azt is meg kell érteniük, miért éri meg nekik tovább olvasni, és mit nyernek az ajánlatoddal? Ehhez szükség van egy erős értékajánlatra, amely világosan bemutatja az előnyöket, és segít meggyőzni őket a cselekvésről.

Az egyedi értékajánlat tehát (UVP: unique value proposion) az, ami megkülönbözteti az ajánlatodat a versenytársaktól. Az UVP-nek világosan kell megfogalmaznia, hogy miért érdemes pont téged választan. Ez az ajánlat lehet egy különleges kedvezmény, egyedi termékjellemző vagy kiemelkedő szolgáltatás.

Íme, egy egyedi értékajánlat példa:„ Időt takarítasz meg az automatizált megoldásainkkal – többé nem kell órákat töltened adatrendezéssel!”

Fontos a megjelenés (azaz a vizuális elemek)

A legújabb kutatások szerint az emberek 60 000-szer gyorsabban dolgozzák fel a vizuális információkat, mint a szövegeseket, egy erős kép vagy videó pillanatok alatt meggyőzőbb lehet, mint egy hosszú szöveg.

Úgyhogy kell az ajánlatról kép, kell videó, szükséged lehet infografikákra (egy pici pszichológia, hogy egy pajzs ikon jelezheti, hogy a termék biztonságos).

Emellett fontos a UX (egy külön ága a tervezésnek, ami a vizuális élményeket helyezi előtérbe), hiszen egy jól felépített landing oldal szövege mellett, a megjelenésével is meggyyőz. Ha a képek, videók és grafikai elemek támogatják az üzenetedet, nagyobb eséllyel éred el a kívánt konverziókat!

Landing oldal felépítés - Fontos a megjelenés

A CTA (call to action) gombok

Azt szoktuk mondani, hogy ezek a „csináld, amit szeretnék” gombok. A CTA gomb (vagy hosszabb landing oldalaknál a gombok) az oldal legfontosabb eleme(i). Világosan kell kommunikálnia azt, amit el szeretnél érni. Például: „Regisztrálj most!” vagy „Vásárolj itt!” Esteleg „Töltsd le most” vagy „Ki ne hagyd!”. A CTA-nak kiemelkedő helyen és látványosnak kell lennie az oldalon, hogy könnyen észlelhető legyen.

Persze, hogy reszponzív

Te most milyen eszközön olvasol minket? Nagyjából 70% az esélye annak, hogy mobilról. Ahogy a többiek nagy része is okostelefonon vagy tableten böngészi az internetet, ezért kulcsfontosságú, hogy az oldalad minden eszközön jól működjön, jól jelenjen meg. Ha a mobilos felhasználók számára nehézkes a navigáció, túl aprók a gombok, vagy túl sokat kell görgetniük, könnyen elveszítheted őket. 

Social proof, azaz társadalmi bizonyíték

Az emberek „működése” nem változik, sokkal szívesebben döntenek úgy ahogy szeretnéd, ha látják, hogy mások is elégedettek veled (Hányszor látod posztban, hogy „Ajánljatok kérlek egy jó fogorvost, egy jó kutyakozmetikust, vagy „pillást”). 

Ezért van a legtöbb oldalon „vélemény”, ami persze (ha moderált) mindig jó. Neked is elengedhetetlen eleme kell legyen az oldaladnak.

Kell egy könnyed form

Ha a célod leadek gyűjtése vagy valamilyen regisztrációs folyamat, érdemes egyszerűsíteni a – minden ilyen oldalon kötelező – formanyomtatványt. Kérj csak olyan információkat, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a látogatók végrehajtsák a kívánt cselekvést. Minél kevesebb mezőt kell kitölteniük, annál valószínűbb, hogy végigmennek a folyamaton.

Szóval: egy hatékony landing oldal nemcsak úgy jól néz ki, hanem tudatosan épül fel. És ehhez elengedhetetlen, hogy minden a helyén legyen.  Ha hatékony, gyors és jól felépített landing oldalt szeretnél, szívesen segítünk! 

Facebook
LinkedIn
Email

Szeretnél fejlődni?

Amennyiben szeretnéd megtanulni kezelni a weboldaladat, és a legjobbat kihozni belőle, akkor várlak a csoportban.

Ezeket olvastad már?

A landing oldal – landoló oldalnak és érkezési oldalnak is neveznek – az online marketinged egyik legfontosabb eleme, egy meghatározott célra elkészített olyan oldal, ahová a látogatók hirdetésből, e-mail kampányból vagy közösségi

Az előfizetéses üzleti modell alapja az, hogy az ügyfelek – az előfizetési időszak alatt – rendszeres időközönként, meghatározott díjat fizetnek egy termék vagy szolgáltatás igénybevételéért. Bár ezt a modellt gyakran a nagyvállalatokkal

Valószínűleg nem mondunk vele újat, hogy a tárhelyszolgáltató kiválasztása fontos, a megfelelő szolgáltató biztosítja majd a weboldalad zavartalan működését és a (jó esetben állandó) elérhetőségét. Oké, de hogyan válaszd ki a megfelelőt,